Mitä tarkoittaa kun kassalla toimitustavan valinnassa lukee "Kuljettajasi ottaa sinuun yhteyttä"
Käytämme pakettien toimitukseen ensisijaisesti Postia. Ajoittain, kun Postilla on häiriöitä tilausjärjestelmissä tai vaikeuksia ja viivästyksiä toimituksissa, käytämme Matkahuoltoa pakettien toimitukseen, jotta asiakkaamme voivat vastaanottaa tilauksensa mahdollisimman pian esim. lakoista huolimatta. Pienet postilaatikkoon mahtuvat paketit Posti jakaa suoraan postiluukkuun, isommat lähetykset ohjautuvat automaattisesti lähimpään vapaaseen Postin noutopaikkaan. Näistä tulee ilmoitus Postin sovellukseen jos asiakas on sen ladannut, tai sähköpostiin ja tekstiviestinä.
Matkahuollon kuljetuksista ilmoitukset tulee myös sähköpostiin ja tekstiviestinä, tätä siis tarkoittaa, että paketin kuljettaja ottaa yhteyttä, kun se on noudettavissa lähimmästä vapaasta toimipaikasta.
Isojen monipakettilähetysten toimitukseen olemme käyttäneet Schenkerin kuljetuspalvelua ja tilaa vaativat monipaketti lähetykset toimitamme lavalla, jotta paketit eivät käsittelyssä eksy toisistaan ja asiakas voi vastaanottaa koko toimituksen yhdellä kerralla. Myös nämä toimitetaan siten, että kuljettaja ottaa etukäteen yhteyttä vastaanottajaan sopiakseen toimituksen ajankohdan.
Miksi et voi valita noutopistettä tilaukselle?
Lähtökohtaisesti siksi, että todennäköisesti et pysty arvaamaan, minkä kokoinen paketti sinulle on tulossa. Meillä on paljon eri kokoisia tuotteita ja on osoittautunut asiakkaalle vaativaksi arvioida, mahtuuko tilauksessa olevat kolme paria sukkia kirjeenä, koska niitä on meidänkin valikoimassamme paljon eri paksuisia ja eri kokoisia, jonka vuoksi ohuita pieniä lasten sukkia voi mahtua jopa 10 paria kun taas yhdet isot ja paksut villasukat voivat olla niin kookkaat, että ne on toimitettava pakettina. Jos tilauksessa on useita eri kokoisia tuotteita, voi asiakkaalle olla haastavaa miettiä, minkä kokoiseen pakettiin me täällä sen aiomme pakata tai mahtuuko esim. joogamatto pakettiautomaattiin. Ei mahdu. Tästä syystä on yksinkertaisempaa, että kun me pakkaamme tilauksen, jossa voi olla useita eri kokoisia tuotteita, niin samalla valitsemme paketin koon ja painon perusteella sille edullisimman ja järkevimmän toimitustavan. Pyrimme aina pakkaamaan koko tilauksen yhteen pakettiin. Jos osoitteesta käy ilmi, että vastaanottaja asuu alueella, jossa lähimpään Postin toimipaikkaan on 60 km, pyrimme pakkaamaan pienikokoiset tilaukset mahdollisimman ilmatiiviisti, jotta toimitus mahtuisi kirjeenä postilaatikkoon.
Postin ja Matkahuollon pakettien koot eivät ole samanlaiset. Paketti, joka mahtuu Matkahuollon automaattiin, ei mahdu Postin automaattiin. Sen lisäksi, että pakettiautomaateissa pakettien koko rajoittaa toimituspaikan valintaa, myös pienemmillä palvelupisteillä on rajoituksia pakettien koolle. Suuret paketit, esim. leveät petauspatjat täytyy siis joissakin paikoissa noutaa isommista noutopisteistä. Tätä ei välttämättä asiakas voi tietää toimituspaikkaa valitessaan, emmekä halua tätä odottaakaan.
Olemme halunneet pitää toimitustavan valinnan ja hinnoittelun asiakkaalle yksinkertaisena riippumatta siitä, mitä paketin toimitus meille maksaa.
Jos haluat pakettisi toimitettavaksi johonkin tiettyyn noutopaikkaan, voit ilmoittaa siitä meille tilauksen yhteydessä, ostoskorin kohdassa " Jätä kommentti tilauksen käsittelijälle" tai ilmoittamalla toiveesi sähköpostitse, niin toimitamme mahdollisuuksien salliessa sen mukaisesti.
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 1.8.2017 alkaen.
Villa-Aitta Oy
Kyminkatu 2
45700 Kuusankoski
040-1471597
posti.villatukku@gmail.com
www.villa-aitta.fi
2783592-1
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Villa-Aitta, se ihana villakauppa yleiset ehdot.
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
Villa-Aitta Oy
Kyminkatu 2
45700 Kuusankoski
040-1471597
posti.villatukku@gmail.com
www.villa-aitta.fi
2783592-1
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.
Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Hygieniatuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin. Hygieniatuotteita ovat tyynyt, peitot, patjanpäälliset, alusasut, kerrastot ja sukat.
Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Mikäli palautatte kaikki tuotteet useamman tuotteen tilauksesta, palautamme tilauksen yhteydessä veloitetut toimituskulut.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Teidän on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista.
Tuotteet tulee palauttaa puhtaana ja käyttämättömänä alkuperäisessä myyntipakkauksessaan. Palautettavan tuotteen mukana tulee palauttaa kaikki tuotteeseen liittyvät osat; säilytyspussi, tuotteen pahviset etiketit ja hoito-ohjeet. Tuotteiden etikettien tulee olla ehjinä paikallaan. Jos valmistajan kiinnittämä tuotteen sinetöinti on avattu tai tuotteesta puuttuu siihen kuuluvia osia, on se palautuessaan myyntikelvoton ja tuotteen hintaa ei palauteta.
Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.